EV Charger/elektriauto laadija
Kuid senini on tähelepanu alt välja jäänud olukord/oluliselt on suurenenud elektriautode osakaal. Elektriauto laadimine on aga väga energiamahukas/ressursimahukas ja üldine tendets on, et elektriautot laaditakse öösel, kui elekter on kõige soodsam. Aga elektriauto võrgust laadimine tähendab, et ostetavale elektrile tasutakse juurde taastuvenergiatasu ja võrgutasu.
Lahendus on kasutada päikesepaneelide poolt toodetavat energiat. Inimesel, kes töötab 08-17 ja jõuab koju ajal, kui tipptoodangu aeg on juba möödas, jõuab koju, ühendab kiirelt elektriauto laadimisjaamaga…ja ostab ikkagi 30-40% energiat võrgust juurde.
Miks siis nii?
Probleemi allikaks/võlusõnaks on paindlik laadimine/optimaalne laadimine. Ehk tänapäeva inverteritel ja osadel elektriauto laadjatel on tegelikult sisse ehitatud paindlikku laadimist võimaldav algoritm/seadistus/suhtlusprotokoll.

Mida see tähendab?
See tähendab, et kui me suudame inverteri ja EV laadija panna omavahel suhtlema läbi automaatika, suudab inverter autolaadijale ette öelda, et lae akut ainult paneelidest ülejääva energiaga ja ära osta energiat võrgust juurde. Antud hetkel lae 5kW, järgmisel hetkel 4,5kW ja siis näiteks 8kW. Ehk EV laadija suudab autot laadida energiat võrgust juurde ostmata. Või kas te jätkuvalt soovite omada päikesejaama ja ikkagi võrgust energiat juurde osta? Juba praegu moodustab võrgutasu juba poole energiaarvest.
Andmeleht ENP-EV22
Andmeleht ENP-EV22-BK